Biuletyn Informacji Publicznej
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej - Prochowice
NAbór na stanowisko-Główny księgowy

 

2019-07-05 - Nabór na stanowisko – Główny Księgowy –
w Miejsko – Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej
w Prochowicach

Prochowice, dnia 05.07.2019r.

 

Dyrektor Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Prochowicach
ogłasza nabór na stanowisko –
Główny Księgowy
w Ośrodku Pomocy Społecznej w Prochowicach

 

Jednostka ogłaszająca:

Miejsko- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Prochowicach

ul. Lwowska 6, 59-230 Prochowice

 

Data ogłoszenia:

05.07.2019 r.

 

Termin składania dokumentów:

26.07.2019 r.

 

Wymagane wykształcenie:

Głównym księgowym może być osoba, która spełnia jeden z poniższych warunków:

  1. ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,

  2. ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,

  3. jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,

  4. posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.

 

Wymagania podstawowe:


Głównym księgowym może być osoba, która obligatoryjnie:

  1. ma obywatelstwo polskie;

  2. ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;

  3. nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego; przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;

  4. ma nieposzlakowaną opinię;

  5. posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;

  6. znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych wraz z aktami wykonawczymi do tej ustawy;

  7. znajomość regulacji prawnych z zakresu rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej;

  8. znajomość przepisów z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń społecznych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych;

  9. umiejętność sporządzania sprawozdań i analiz;

  10. umiejętność biegłego posługiwania się narzędziami informatycznymi (środowisko Windows, Excel, Płatnik, programy finansowo księgowe, płacowe);

  11. znajomość zasad ochrony danych osobowych, praktyczne umiejętności księgowania operacji gospodarczych w programie komputerowym oraz sporządzanie dokumentów księgowych.

Wymagania dodatkowe :

1. Doświadczenie w pracy w samorządowej jednostce budżetowej, a w szczególności w

instytucjach pomocy społecznej.

2. Umiejętność sporządzania planów i sprawozdań budżetowych.

3. Rzetelność, samodzielność, operatywność.

4. Bardzo dobra znajomość obsługi komputera i programów księgowych.

5. Zaangażowanie i dyspozycyjność.

6. Umiejętność analitycznego myślenia.

7. Komunikatywność.

8. Doświadczenie w rozliczaniu projektów unijnych.

 

Zakres obowiązków:

  1. Główny Księgowy odpowiada za dyscyplinę budżetową, sprawy majątkowe
    i niemajątkowe Ośrodka oraz prowadzenie obsługi bankowej w zakresie realizacji gotówkowych i bezgotówkowych operacji finansowych, w tym także skuteczną windykację należności;

  2. Do zadań Głównego Księgowego należy w szczególności:

  1. przygotowanie projektu planu finansowego , zmian w planie finansowym, nadzór i bieżąca analiza realizowanego planu finansowego;

  2. opracowanie i nadzór nad sporządzaniem rocznych planów finansowych określających potrzeby w zakresie działalności Ośrodka;

  3. prowadzenie rachunkowości Ośrodka;

  4. prowadzenie bieżącej ewidencji wydatkowania środków budżetowych na świadczenia z pomocy społecznej, świadczenia rodzinne, fundusz alimentacyjny, świadczenie Dobry Start oraz świadczenie wychowawcze;

  5. sporządzanie okresowych sprawozdań z wykonania planów dochodów i wydatków, sprawozdań GUS;

  6. sporządzanie sprawozdań finansowych, budżetowych, statystycznych;

  7. nadzór nad bieżącą realizacją budżetu Ośrodka i przestrzeganiem dyscypliny budżetowej;

  8. podpisywanie dokumentów stanowiących podstawę do wydatkowania środków finansowych oraz innych świadczeń majątkowych;

  9. przygotowywanie projektów zarządzeń w zakresie zmian planów finansowych;

  10. prowadzenie kontroli zgodności operacji finansowych z planem finansowym;

  11. dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności dokumentów księgowych;

  12. dekretowanie wszystkich dokumentów finansowych zgodnie z obowiązującą klasyfikacją budżetową;

  13. windykacja i nadzór nad ściąganiem należności zgodnie z przepisami ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

  14. naliczanie wynagrodzeń oraz prowadzenie spraw płacowych pracowników Ośrodka- sporządzanie list płac z wykorzystaniem programu komputerowego, ewidencja podatku od osób fizycznych, składek ZUS, prowadzenie ewidencji płacowej, zarówno z umów o pracę, jak i umów zlecenie oraz umów o dzieło;

  15. prowadzenie rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i Urzędem Skarbowym oraz innych wynikających z przepisów prawa;

  16. sporządzanie deklaracji ZUS, naliczeń odpisów na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych;

  17. prowadzenie ewidencji wszystkich składników majątkowych;

  18. sporządzanie rejestrów sprzedaży, ewidencji, cząstkowych deklaracji VAT - 7 oraz comiesięczne przekazywanie ich do gminy celem rozliczenia podatku VAT;

  19. obsługa finansowa i rozliczanie środków pozyskanych z dotacji lub konkursów, w tym z Programów RPO WO (projekty unijne);

  20. opracowywanie projektów aktów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności: zakładowego planu kont, obiegu dokumentów (dowodów księgowych), zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji;

  21. współpraca ze Skarbnikiem Gminy.

 

 Wymagane dokumenty:

  1. list motywacyjny,

  2. życiorys („CV” z opisem przebiegu pracy zawodowej, jeśli kandydat taką wykonywał),

  3. kwestionariusz osobowy (załącznik Nr 1 do ogłoszenia),

  4. odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych w wymaganym zakresie lub odpis świadectwa ukończenia szkoły (lub poświadczona za zgodność z oryginałem kserokopia tego dokumentu),

  5. inne dodatkowe dokumenty świadczące o posiadanych kwalifikacjach
    i umiejętnościach,

  6. świadectwa pracy lub zaświadczenia dot. zatrudnienia, jeśli kandydat takie posiada (lub kopie poświadczone za zgodność z oryginałem),

  7. oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na tym stanowisku,

  8. oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie skazany za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego; przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,

  9. oświadczenie, że kandydat posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,

  10. oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zawartych w ofercie pracy wykraczających poza katalog wskazany w art. 22(1) §1 Kodeksu pracy, dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt. a ust. 3 pkt b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 05.04.2016, str.1) w związku z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r.  poz. 1000 z późn.zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2018 r. Nr , poz.1260 z późn zm.)”.

  Warunki pracy:

Termin rozpoczęcia pracy 15 września 2019 r., na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy. Praca przy monitorze komputerowym w wymiarze powyżej 4 godzin dziennie.

Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych: W miesiącu czerwcu 2019 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi poniżej 6%;

Miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie w Miejsko- Gminny Ośrodku Pomocy Społecznej w Prochowicach , ul. Lwowska 6 lub przesłać na adres: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Prochowicach , ul. Lwowska 6,
59-230 Prochowice z dopiskiem: "Nabór na wolne stanowisko urzędnicze: Główny księgowy", w terminie
do dnia 26 lipca 2019 r.,  do godz. 12.00.

 Uwagi:

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie BIP i na tablicy ogłoszeń Ośrodka Pomocy Społecznej w Prochowicach.

 

Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zawartych w ofercie pracy wykraczających poza katalog wskazany w art. 22(1) §1 Kodeksu pracy, dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt. a ust. 3 pkt b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 05.04.2016, str.1) w związku z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r.  poz. 1000z późn.zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2018 r. Nr , poz.1260 z późn zm.)”.

Składane oświadczenia winny być opatrzone własnoręcznym podpisem a kopie dokumentów własnoręcznie potwierdzone za zgodność z oryginałem.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem tel.: 76/8584387, od poniedziałku do czwartku w godz.: 7.30 – 15.30, piątek od 7.00 do 15.00.


 

Klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Prochowicach.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że:

1.Administratorem danych osobowych jest Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Lwowska 6, 59-230 Prochowice.
2.Kontakt do Inspektora Ochrony Danych Osobowych: iodo@mgopsprochowice.pl
3.Pana/Pani dane osobowe przetwarzane będą w procesie rekrutacji, którego celem jest wybór osoby na oferowane stanowisko pracy, na zasadzie art. 6 ust 1 lit. a i c) RODO (na podstawie zgody oraz jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego, ciążącego na Administratorze  danych w stosunku do danych do których żądania na podstawie prawa uprawniony jest Administrator), przy czym podstawą przetwarzania danych bez Pana/i odrębnej zgody jest art. 22(1) §1 Kodeksu pracy, a w pozostałym zakresie  przetwarzanie Pani/Pana danych następuje na podstawie udzielonej zgody.
4.odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa oraz podmioty realizujące zadania publiczne na podstawie odrębnej umowy powierzenia danych.

5. Pana/Pani dane osobowe  nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji
międzynarodowej.

6.Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane przez okres 2 lat od dnia złożenia dokumentów do procesu rekrutacji. Jeżeli nie zostanie podpisana z Panem/Panią umowa to po upływie w/w terminu dane osobowe podane w dokumentach do procesu rekrutacji zostaną zarchiwizowane i usunięte.
7.jeżeli przetwarzanie danych odbywa się wyłącznie na podstawie zgody - posiada Pan/Pani prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania,
którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

8.posiada Pan/Pani prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, prawo ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu wobec przetwarzanych danych  oraz jeżeli jest to technicznie możliwe do przeniesienia danych. Prawo do usunięcia, swoich danych przysługuje Panu/Pani w sytuacji, gdy wcześniej wyrażona zgoda na przetwarzanie danych zostanie przez Pana/Panią cofnięta, a przepisy ustawy szczególnej zezwalają na ich trwałe usunięcie.
9.ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r., tzw: "RODO".
10.podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym w zakresie w jakim stanowi o tym prawo (art. 22(1) §1 Kodeksu pracy), a w pozostałym zakresie (innych danych)  nie wynikającym wprost z przepisów prawa, podanie danych następuje w sposób dobrowolny, Brak podania danych osobowych wymaganych przez przepisy prawa w procesie rekrutacji powoduje wstrzymanie procesu rekrutacyjnego wobec Pana/Pani osoby.
11.Pani/Pana dane co do zasady nie będą przetwarzane w celu podejmowania zautomatyzowanej decyzji i nie będą przetwarzane w  celu  profilowania.

 Załączniki

Kwestionariusz_osobowy-1.pdf


 

INFORMACJE O DOKUMENCIE
Ilość wyświetleń: 509
Wprowadzony przez: Józefa Jaszowska
Data opublikowania: 2019-07-05 09:00:28
LISTA POPRZEDNICH WERSJI
Nie modyfikowano artykułu